Online Marketing Kennis

Ben je nog niet zo goed bekend met online marketing? Dat is geen enkel probleem! Bij Smart Online Marketing vind je alles in en outs van het vak. Ook de échte professional kan hier kennis opdoen!

Smart online marketing tips element 01

Wat is online marketing eigenlijk?

Online marketing is een breed begrip dat super belangrijk is in onze digitale samenleving. Het is een essentieel onderdeel van iedere webshop en website. Met online marketing kun je jouw onderneming tot ongekende hoogtes laten groeien. 

Wat kan online marketing voor jou betekenen?

Wil je graag snel groeien en een grote speler op het internet worden? Dan is online marketing the way to go! De verschillende artikelen op Smart Online Marketing verreiken jouw kennis van de branche. Jij kent straks alle fijne kneepjes van het vak. 

Smart online marketing tips element 02

Onze Artikelen

Wat is marketing automation?
De term marketing automation wordt de laatste jaren steeds vaker gebruikt in de marketingwereld.
Wat is online marketing?
Online marketing omvat alle marketingactiviteiten die je als bedrijf, instelling of instantie…
Wat kost online marketing?
Als je een (beginnende) ondernemer bent, dan is het maar wat logisch dat je door in te zetten op online marketing…
Welke online marketing strategieën zijn er?
Tegenwoordig wordt ongeveer de helft van de totale marketingbudgetten in het bedrijfsleven…
Het verschil tussen push en pull marketing
Je zult vast weleens de termen push en pull marketing zijn tegengekomen als je je weleens hebt verdiept in online marketing. Dit zijn twee
Conversie optimalisatie
Cialdini verleidingsprincipes
De MBTI aanpak is een interessant model voor conversie optimalisatie. Daarnaast zijn er nog andere modellen…
Het 7e verleidingsprincipe van Cialdini
Binnen conversie optimalisatie wordt veel gebruik gemaakt van verschillende wetenschappelijk..
Inzet MBTI in marketing
De indeling in 4 persoonlijkheidstypen van Keirsey is een mogelijkheid voor conversieoptimalisatie. Deze indeling …
Bedenkelijke online verleidingstactieken
Online marketing stuurt mensen aan tot bepaald koopgedrag. Hierbij zijn beïnvloedingsstrategieën…
Overtuigen volgens het Persuasion Knowledge model
Elk verkoopproces, zowel online als face-to-face, is een poging tot overtuiging. Als bedrijf probeer…
Wat de beste websites gemeen hebben
Nathalie Nathalie NahaiNahai is webpsycholoog en auteur van Webs of Influence – The Psychology of…
De kracht van sociale normen
Communicatie is belangrijk, daar is iedereen het over eens. Voor organisaties zoals woningcorporaties…
Cognitieve bias in online marketing
In online marketing maken we meer en meer gebruik van gedragsinzichten en cognitieve bias; we weten steeds…
Wereldwijde cultuurverschillen in consumentengedrag
In een eerdere blog besproken we de verdeling van persoonlijkheidstypes in verschillende Europese landen.
Het Decoy Effect
Decoy betekent letterlijk (weg)lokken, en dit is precies waar de Decoy optie voor moet zorgen; mensen weglokken…
Gedragsbeïnvloeding – hoe BJ Fogg’s model kan helpen
Het gedrag van mensen, hoe valt dat te begrijpen en te beïnvloeden? Het model van Stanford hoogleraar…