Tips voor Social Media Advertising

Samenvatting Artikel

Adverteren via FB en Instagram? Lees deze tips voor Social Media Advertising

Ben jij op zoek naar tips voor social media advertising? Social media kan veel voor jouw bedrijf betekenen. Zo kan het meer klanten aan jouw bedrijf binden en zodoende zorgen voor meer omzet en een echte groei voor jouw bedrijf. Middels social media advertising zijn er diverse manieren om deze doelen te bereiken. Wij zochten uit waar je zeker aan moet denken als je aan de slag gaat met social media advertising en hebben enkele tips voor je op een rijtje gezet. Lees snel verder en ontdek meer over social media advertising.

Bepaal eerst je doel

Allereerst is het van belang om je doel ofwel startpunt te bepalen. Waar wil je precies naartoe met jouw advertenties? Bepaal je specifieke richting en KPI’s voordat je geld uitgeeft aan advertenties. Social media advertising is namelijk vrij breed en ieder platform heeft je weer wat anders te bieden. Zoek daarom uit welk kanaal relevant is voor jouw bedrijf en wat je hieruit zou willen halen. Doe dit voor meerdere kanalen om hierachter te komen. Op basis daarvan kun je eenvoudiger kiezen aan welk kanaal je je budget uitgeeft. Je hoeft niet per se elk kanaal te gebruiken, maar kies voor een kanaal waar jouw doelgroep op zit. Het kan zijn dat jouw doelgroep zich vooral op Instagram bevindt. Maak hier dan handig gebruik van en plaats advertenties via Instagram om hen te bereiken.

Target je doelgroep voor meer engagement

Was je van plan om je advertentie op je hele doelgroep te targeten? Doe dit niet, want je kunt je beter op niches binnen je doelgroep focussen. Bekijk waar zij zich mee bezighouden en of zij in een specifieke sector werken. Wanneer je target op een keyword of specifiek onderdeel, zal je engagement in social media een stuk hoger zijn. Met Facebook is het mogelijk om op levensgebeurtenissen te targeten mits je dit op de juiste manier gebruikt. Zo kan het zorgen voor waardevolle leads. Zo zal iemand die verjaardagscadeaus verkoopt juist targeten op mensen die binnenkort jarig zijn.

Bekijk de data van je content

Je content zal je waarschijnlijk op al je social mediakanalen plaatsen. Dit kan Instagram of Facebook zijn, maar ook Twitter of Youtube. De data van je content kan je vertellen wat jouw volgers graag zien. Het is dan ook noodzakelijk je data goed in de gaten te houden, zodat je hier slim op in kunt spelen. Bekijk welke berichten het meest gedeeld of geliked worden. Van de goed scorende posts kun je weer gebruik maken in je ads.

Creëer een persona (wie is je doelgroep eigenlijk?)

Zorg ervoor dat je een persona creëert. Wanneer je je doelgroep leert kennen, zal je je social media hier stukken eenvoudiger op af kunnen stemmen. Een buyer persona is een van de manieren om dit te doen. Je bepaalt hiermee vooraf wie je doelgroep eigenlijk is. Dit kunnen diverse doelgroepen en dan ook diverse persona’s zijn. Bepaal welke interesses de persona heeft, wat hun koopgedrag is en waar ze zich bevinden. Zie een persona als een echt persoon en integreer dit in je social media advertising.

Wij wensen je veel succes met onze tips!

Redactie

Redactie

Een selectie van onze redactie met leuke stukken over online marketing.

Recente blog artikelen

In de dynamische wereld van online marketing is het voor een online marketeer cruciaal om over een breed scala aan competenties te beschikken.
De citation flow is een gegeven dat vertelt hoeveel links naar een specifieke website leiden. Online marketeers proberen vaak dit soort gegevens te achterhalen,