Alles over adverteren op Instagram

Samenvatting Artikel

Zo werkt adverteren via Instagram

Wil jij alles weten over adverteren via Instagram? Het aantal gebruikers van Instagram is nog altijd fors aan het toenemen. Niet alleen jongeren gebruiken dit kanaal, maar ook volwassenen maken met veel plezier gebruik van Instagram. Dit kanaal is zeker aan te raden als je van plan bent om te adverteren voor je bedrijf, want Instagram heeft je talloze mogelijkheden te bieden. In dit artikel vertellen wij je meer over adverteren op Instagram en voorzien we je van een aantal waardevolle tips. Lees snel verder voor meer informatie.

Deel waardevolle content met je doelgroep

Bezoekers van Instagram willen graag geëntertaind worden. Ook willen ze geïnspireerd worden en van informatie worden voorzien. De beste Instagram advertenties zullen dan ook niet meteen als Instagram advertenties te herkennen zijn. Ga je een advertentie maken, dan is het belangrijk hier rekening mee te houden door content te delen die van waarde is voor je doelgroep. Zo zie je Beautyblogger Mascha Feoktistova van Beautygloss op een foto met een gave smartphone, terwijl dit niet direct reclame voor de smartphone zelf is. De doelgroep kan dit echter wel leuk vinden en dit ook willen kopen. Onder de foto staat een informatieve tekst over een app waar ze gebruik van maakt. Dit maakt de content zowel leuk als informatief.

Zoek de interactie met je volgers op

Zoek de interactie met je volgers op instagram. Dit is belangrijk voor elke vorm van advertenties via social media. zodat je het bereik van je advertenties en de betrokkenheid hiervan kunt vergroten. Je kunt de interactie vergroten door een poll toe te voegen of door een vraag te stellen in je advertentietekst. Denk bijvoorbeeld aan een vraag zoals: ‘Waarvoor en met wie zou jij dit item gebruiken?” Je volgers worden hierdoor geïnspireerd een reactie achter te laten en om eventueel ook een ander te taggen.

Ga voor een passende landingspagina bij de advertentie

Zorg ervoor dat je een passende landingspagina bij de advertentie hebt. De landingspagina is ook wel de pagina in jouw webshop waar de bezoeker op terecht komt na het klikken op je ad. Deze advertentie moet precies aansluiten bij je advertentie. Wanneer je bijvoorbeeld in de beautybranche actief bent en je anderen van inspiratie wilt voorzien, kun je een speciale inspiratiepagina aan de advertentie koppelen. Hierin toon je de nieuwste trends op beautygebied.

Voorzie je advertentie van een call-to-action

Zorg er ook voor dat je een call-to-action button toevoegt aan je advertentie. Denk bijvoorbeeld aan een button zoals ‘shop nu’ of ‘bekijk de video’. Door een call-to-action toe te voegen, activeer je de doelgroep om te kijken op jouw advertentie. Deze call-to-action moet precies bij je advertentie passen.

Stem de advertentie geheel op je doelgroep af

Het is van belang dat je je advertentie geheel op je doelgroep afstemt. Wanneer je doelgroep geheel uit tieners bestaat, kun je het beste stickers, gifjes en emoticons gebruiken om deze doelgroep beter te bereiken.

Gebruik tekst in je Instagram advertentie

Maak zeker gebruik van tekst in je Instagram advertentie. Je kunt hiermee belangrijke informatie benadrukken en consumenten overtuigen om door te klikken. Zorg voor een korte tekst die niet meer dan 20% van je afbeelding in beslag neemt. Kom je hierboven, dan zal je tekst minder getoond worden aan je doelgroep.

Wij wensen je veel succes met het maken van een Instagram advertentie. 

Foto van Redactie

Redactie

Een selectie van onze redactie met leuke stukken over online marketing.

Recente blog artikelen

In de dynamische wereld van online marketing is het voor een online marketeer cruciaal om over een breed scala aan competenties te beschikken.
De citation flow is een gegeven dat vertelt hoeveel links naar een specifieke website leiden. Online marketeers proberen vaak dit soort gegevens te achterhalen,