workshop nudging in de praktijk

Nudging is hot en dat is niet zonder reden. Veel grote bedrijven gebruiken het al, overheden hebben innovatieteams met gedragsexperts, gemeentes tasten het af en wetenschappers publiceren er talloze onderzoeken over. De reden hiervoor is simpel: het werkt.

Maar op welke manier kan je nudging zelf concreet toepassen voor jouw organisatie? Dat is precies waar de workshop nudging in de praktijk over gaat. Of je het nu hebt over klanten, prospects, medewerkers of burgers, dat maakt in de praktijk van nudging niet veel uit.

Bekijk de uitgebreide beschrijving van het programma hieronder en laat je inspireren!

workshop nudging in de praktijk

whitepaper nudging

Wil jij weten wat je kan verwachten van de workshop? Download dan een preview van de workshop door hiernaast je gegevens in te vullen.

Je ontvangt direct een link in je mail waarmee je het whitepaper kan downloaden:

  • duidelijke uitleg waarom nudging werkt
  • stappenplan over hoe je effectieve nudges ontwikkelt
  • meerdere voorbeelden van concrete nudges en het gemeten effect

formulier

schrijf mij in voor de som update

Deze workshop is voor mensen die gedragsverandering willen realiseren. Bij klanten, burgers of eigen medewerkers. Denk hierbij aan marketeers, sales managers, communicatie-professionals, HRM professionals en beleidsmakers.

In de workshop behandelen we ruwweg drie onderdelen: theorie, voorbeelden en zelf aan de slag gaan. Het is ook mogelijk om het programma aan te passen aan de wensen van jouw organisatie, we vragen je nadrukkelijk om mee te denken.

Afhankelijk van de samenstelling van de groep organiseren wij de workshop op de meest praktische locatie. In het geval deelnemers uit Amsterdam of omstreken komen organiseren wij de workshop in ons eigen workshop-ruimte met uitzicht over de stad.


de workshop

Het programma van de workshop nudging in de praktijk neemt een dagdeel in beslag en bestaat in ieder geval uit de hiernaast genoemde onderdelen.

Echt uniek aan deze workshop is dat iedere deelnemer op individuele basis terugkoppeling ontvangt van som nudging: wij nemen dus de tijd om jouw beste, zelf uitgewerkte nudge te evalueren en aan te scherpen.

Wil je de workshop als groep boeken? Natuurlijk is het ook mogelijk om een op maat gesneden programma op te stellen. Op die manier garandeer je dat het programma optimaal aansluit bij de wensen, behoeften en uitdagingen van je organisatie.

drie onderdelen

achtergrond: wat is de theorie achter nudging en hoe werkt onderbewuste beïnvloeding? Om een goed beeld te krijgen hoe nudging werkt, maken we de wetenschap begrijpelijk.

voorbeelden: we zullen je inspireren met voorbeelden van zowel digital nudging als nudging in het publieke domein. In dit interactieve deel laten we succesvolle nudges zien, maar ook de minder succesvolle. In dit onderdeel komt de theorie achter nudging echt tot leven.

zelf toepassen: je gaat zelf aan de slag om ideeën te ontwikkelen voor je eigen organisatie. Hierbij maak je gebruik van het nudging werkboek waarin alle belangrijke punten uit de workshop zijn opgenomen. Je werkt aan de hand van een stappenplan om te waarborgen dat aan alle voorwaarden voor een succesvolle nudge is gedacht.

wat deelnemers over de workshop zeggen


wat zijn de kosten?

Deelname aan de workshop kost € 295,- ex BTW. Hierbij krijg je een individueel assessment van je beste nudging idee en het nudging werkboek met de belangrijkste take-aways op een rij.

heb je interesse?

Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van de workshop nudging in de praktijk? Laat dan je gegevens achter in het formulier hieronder. Wij nemen contact met je op en bespreken de datum van de workshop.

Ben je geïnteresseerd in nudging voor woningcorporaties? Check dan deze posting.

contactformulier