conversie verhogen door de conversiescan?

De conversiescan van som digital biedt concreet inzicht in het potentieel voor conversie verhogen van je website of landingspagina. Onze scan is gratis, je zit nergens aan vast en je kunt er direct mee aan de slag. Concreet, gericht op de grootste verbeterkansen.

voor wie is de conversiescan bedoeld?

De conversiescan hebben wij speciaal voor MKB bedrijven ontwikkeld. Voor iedereen die conversie verhogen op website of landingspagina belangrijk vindt. En die in staat is om aanpassingen door te voeren op de site.

wat levert de conversiescan op?

Meer inzicht in je website of landingspagina, verbeterpotentieel en drie concrete verbeterpunten. Wij gaan op zoek naar de ‘lekken’ op je website: waar haken mensen af? Waar ontstaat weerstand? Waar is een ‘vertouwenspush’ nodig? Waar ontstaat keuzestress? Wanneer je die punten oplost zal de conversie verhogen.

wat is de conversiescan niet?

De conversiescan biedt geen kant-en-klare oplossing, er komt altijd werk uit voort. Dit varieert van het aanscherpen van de propositie tot het toevoegen van testimonials, van navigatie-verbetering tot het toevoegen van meerdere Call To Actions. Je kunt het zelf oplossen of dit samen met ons aanpakken.

 

 

 S

Vraag direct een conversiescan aan


Eerst zien, dan geloven? Vraag de conversie whitepaper aan

Wij houden ons sinds 1999 bezig met conversie verhogen van websites, landingspagina’s en campagnes.

Wij hebben een whitepaper opgesteld met daarin de belangrijkste tips & tricks als het gaat om conversie. Download deze gratis en leer zelf waar je op moet letten!

welke (wetenschappelijke) principes gebruikt de conversiescan?

Conversie (iemand een actie laten nemen op een website) heeft te maken met typische webvaardigheden zoals User Experience Design en Navigatie, maar ook met gedragsaspecten uit de psychologie, zoals weerstand, angst om iets te missen of schaarste.

MBTI indeling: archetypisch gedrag

One size fits nobody. Dat brengen wij al jaren in de praktijk voor onze klanten. Door in te spelen op verschillen tussen mensen kan je conversie verhogen. De ene persoon wil alleen de hoofdlijnen horen en is vooral geïnteresseerd in ‘onderaan de streep’ informatie. De andere persoon wil weten welke mensen nog meer klant zijn en of dat mensen zijn waarmee hij/zij zich kan identificeren. MBTI is ’s wereld’s meest gebruikte methode om aangeboren voorkeuren in kaart te brengen. Wij helpen om (beter) in te spelen op deze voorkeuren.

conversiepiramide van de Eisenbergs

De gebroeders Eisenberg hebben deze piramide ontwikkeld. Deze gaat uit van het principe dat er meerdere lagen zijn waarop je aan conversie kunt werken (je begint onderaan):

functional: werkt alles technisch naar behoren?
accessible: responsive, leesbaar, vindbaar
usable: gebruiksvriendelijk, navigeerbaar, scanbaar, goed kleurgebruik, eenvoudig en gemakkelijk bestellen
intuitive: kunnen mensen zonder na te denken hun doel bereiken op je site, sublieme gebruikservaring?
persuasive: slaag je erin de vier archetypen mensen in hun voorkeurs (beeld)taal aan te spreken?

Cialdini’s overtuigingsprincipes

Cialdini wordt wel de Professor of Sales genoemd. Hij is de grondlegger van Persuasive webdesign en copy. Goed converterende websites komen tegemoet aan zijn 7 principes:

reciprocity: geef wat weg om iets terug te ontvangen
scarcity:
creëer een gevoel van schaarste
authority: laat je aanbevelen door mensen of organisaties met autoriteit
consistency: zorg dat bezoekers zich consistent gedragen naar de conversie
liking:
kweek sympathie – mensen doen daardoor eerder zaken met je
consensus: zet sociale bewijskracht in om te overtuigen
unity: door iets samen mee te maken of te doen vergroot je de kans zaken te doen met iemand

website als kloppend hart

Voor zakelijke dienstverleners geldt: de website is het kloppend hart van de marketing en sales activiteiten. Een visuele checklist die in beeld brengt welke activiteiten bijdragen aan het generen van leads.

propositiemodel van VODW Marketing

Je propositie bestaat uit klantvoordelen + de bewijsvoering dat je deze voordelen kunt leveren. Bedrieglijk eenvoudig.

Maar weinig bedrijven slagen erin dit helder onder woorden te krijgen. Zeker binnen de tijd van een lift die zich verplaatst over 5 verdiepingen…

S

Thaler & Sunstein’s Nudging principes

In 2017 ontving Richard Thaler de Nobelprijs voor de Economie voor zijn werk op het gebied van nudging. Bij nudging gaat het om mensen een duwtje in de rug geven zodat zij gewenst gedag gaan vertonen. Waarbij zij wel hun keuzevrijheid behouden. Nudging speelt in op verschillende principes uit de gedragspsychologie.

som helpt organisaties nudging in te zetten bij het beïnvloeden van gedrag van klanten, huurders, burgers en medewerkers. Nudging is een positieve aanvulling op de klassieke instrumenten straf, beloning en voorlichting.

conversie verhogen

BJ Fogg’s Motivation, Ability, en Trigger

De Amerikaanse hoogleraar BJ Fogg ontwikkelde een model waarmee de kans op succes aanzienlijk kan worden vergroot. Hij toonde aan dat succes altijd een samenspel is van drie factoren:
1. motivation
2. ability
3. trigger

Fogg’s gedachtengoed komt terug in de conversiescan wanneer we het hebben over de motivatie & weerstand, de mogelijkheid om in actie te komen en de juiste trigger.

    zo nu en dan verrassen we je graag met smart results tips & tricks