Conversie aanpak: sommige bureaus leveren je klantinzichten op, de betere bureaus challengen je ook nog eens. Anderen zijn vooral bezig met optimaliseren. Bij som digital geloven we heilig in de combinatie van de drie:

deep dive naar de online klantinzichten en proposities: alles wat nodig is om je klanten te (her)winnen

we challengen je huidige activiteiten en gaan actief op zoek naar verbeterkansen

we optimaliseren en voeren de verbeterkansen zelf uit, of helpen je organisatie hierbij – altijd met een scherp oog voor conversie


som_klant-inzichten

klant inzichten

deep dive naar online klantinzichten en proposities: alles wat nodig is om je klanten te (her)winnen, en aan je organisatie te binden.

som_challenge

challenge

we challengen je huidige activiteiten en gaan actief op zoek naar verbeterkansen – niet alleen voor je online marketing, maar ook proposities.

som_optimaliseren

optimaliseren

we optimaliseren en voeren de verbeterkansen zelf uit, of helpen je organisatie hierbij – altijd met een scherp oog voor conversie.


onderdelen van de conversie aanpak van som digital

  • strategie concreet maken
  • digitale marketing aanpak
  • stap naar online verkoop
klantreis maken voor je doelgroep
  • van doelgroep naar klantprofiel
  • ontwikkelen (digitale) klantreis
  • tevreden klanten, meer verkoop
smart online marketing
  • intuïtieve en persuasive content
  • converterende landingspagina's
  • meer verkoop uit je salesfunnel

onze diensten

strategie concreet maken

strategie gereed, maar moeite met doorpakken naar een marketingplan?
som digital helpt met een stap naar een concrete MarCom roadmap.

van doelgroep naar klantprofiel

je doelgroep is goed bepaald, maar je wil de stap maken naar klantprofielen?
som digital helpt met het ontwikkelen van klantprofielen om echt te kunnen personaliseren.

persuasive content

hebben je copywriters moeite met het schrijven van converterende content? som digital helpt bij het creëren van persuasive content op basis van bekende modellen zoals MBTI, Cialdini, Fogg en Nudging.

digitale marketing

je wil de slag maken naar digital marketing, maar weet niet waar te beginnen?
som digital helpt je organisatie met de ontwikkeling en uitvoering van een digital marketingplan.

klantreis ontwikkelen

doen je klanten niet meer dan één aankoop in a life time?
het in kaart brengen van klantreizen helpt om eenmalige klanten terug te laten komen vanwege de geweldige klantervaring.

converterende landingspagina's

je online campagnes zijn state of the art en je trekt giga verkeer naar je website;
maar het gaat mis op je landingspagina's? som digital maakt van je landingspagina's een geoliede machine naar conversie.

online verkoop

je offline verkoopkanaal werkt uitstekend en je wil richting online verkoop?
som digital helpt met een transitie naar online verkoop en een echte digitale winkel.

meer verkoop, tevreden klanten

de ultieme happy business is toch happy klanten die blijven kopen, toch?
som digital kan je helpen aan trouwe, blije en dus terugkerende klanten.

meer verkoop uit je funnels

werkt je sales funnel, je online straat, de 3 of 6 stappen naar online aankoop niet optimaal?
som digital helpt je aan funnels met hoge conversiepercentages.

wat onze klanten over ons zeggen


ontdekken hoe conversieverbetering precies werkt?

Lees hier de meestgelezen posting van onze website over het verbeteren van conversie.

smart online marketing

Gedragsbeïnvloeding – hoe BJ Fogg’s model kan helpen

Het BJ Fogg model beschrijft gedrag als een wisselwerking tussen drie factoren: motivation, ability en trigger. Het model helpt bij de realisatie van succesvolle gedragsbeïnvloeding.

Read More

Benieuwd naar de impact van cultuur op consumentengedrag, en dus op je conversie?

smart online marketing

Wereldwijde cultuurverschillen in consumentengedrag

Cultuurverschillen kunnen een rol spelen bij consumentengedrag. De grootste uitdaging als internationaal ingestelde marketeer is rekening houden met cultuurverschillen binnen je doelgroep, en het kiezen van een gepaste marketingstrategie voor elk land waarin je actief bent.

Read More

Welke invloed hebben de verschillen tussen man en vrouw op conversie? Lees het hier

smart online marketing

Online verschillen tussen man en vrouw

Wil je je website optimaliseren tot beste website, houd dan rekening met online verschillen tussen man en vrouw. Dit leidt tot betere conversie.

Read More

Benieuwd naar het som digital mbti model? Lees hier de posting hoe je met mbti meer conversie kunt realiseren

smart online marketing

De som digital MBTI aanpak: meer resultaat onderaan de streep

Zoals iedereen linkshandig óf rechtshandig is, heeft ook iedereen een aangeboren persoonlijkheid waarmee ongeveer de helft van zijn gedrag bepaald wordt. Hieronder volgt de uitleg van de som digital MBTI aanpak, gebaseerd op Keirsey.

Read More

    zo nu en dan verrassen we je graag met smart results tips & tricks