ontwikkelen nieuwe, wervende website voor MeerEnergie

MeerEnergie is een coöperatie die in de Amsterdamse wijk Watergraafsmeer een warmtenet wil realiseren waarmee 5.000 woningen kunnen worden verwarmd. Het warme water wordt gratis verkregen van de Datacenters in het Science Park in Amsterdam Oost. Dit zorgt er voor dat deze woningen versneld van het aardgas af kunnen, een doelstelling met hoge prioriteit binnen de gemeente Amsterdam. Het doel van ons project was: een nieuwe, wervende website die goed wervend werkt richting lidmaatschap van de coöperatie. Plus het optuigen van een e-mail campagne waarmee het ledenaantal sterk vergroot kan worden. Dit, omdat draagvlak in de buurt voor de gemeente een belangrijk argument is in de besluitvorming over het warmtenet eind Q1 2019.

onze aanpak: snel naar een werkend prototype

Voorwaardelijk voor het project was het ontwikkelen van een nieuw logo en huisstijl. Hierbij hebben we Loïs Hangelbroek van ZOISLO ingeschakeld. Vervolgens hebben we een geschikt WP thema uitgekozen, hebben we de hoofdstructuur en UX ontwikkeld, en hebben we de website verder gevuld met bestaande en nieuwe content, onder meer met hulp van Anke Bos van Anke Bos Communicatie. Binnen 2 weken kon het bestuur en de werkgroep Wijkbereik & Communicatie al kijken naar een werkend prototype. Dit is verder aangescherpt en fijngeslepen, waarna 1 week later de site live kon. Ook zijn alle (automatische) e-mails en wervings e-mails ontwikkeld.

de resultaten

Met de nieuwe, wervende website en de e-mail campagne is in de eerste week na lancering een ledengroei van 87% gerealiseerd. De website is uiteraard volledig responsive en het aanmeldproces verloopt nagenoeg geheel automatisch. Resultaten om trots op te zijn!

nieuwe, wervende website MeerEnergie

Klant: MeerEnergie, een cöoperatie voor een super duurzaam warmtenet in de Watergraafsmeer

Uitdaging: de website was ouderwets, onvoldoende wervend, te uitgebreid en niet responsive. Het wervingsproces was onvoldoende gestroomlijnd en verliep met veel handwerk en dus veel fouten.

Resultaat: binnen 3 weken zijn een wervende, responsive WordPress website en een wervende e-mail campagne gerealiseerd. De nieuwe, wervende website is helder opgezet, oogt fris, mede dankzij een huisstijl restyle incl nieuw logo. De site is nu is goed voor SEO geoptimaliseerd en het proces van aanmelden verloopt nu nagenoeg geheel automatisch. Groei van het ledenbestand tot op heden 340%