conversieverhoging voor een rechtsbijstandsverzekeraar

Met een rechtsbijstandsverzekeraar – die anoniem wil blijven – gingen we interessante uitdaging aan. Deze klant had een lopende Adwords campagne op het afsluiten van nieuwe rechtsbijstandsverzekeringen voor consumenten. Deze campagne presteerde onvoldoende; daardoor dreigden zij de gestelde conversiedoelen niet te halen. Om te kijken of de som digital aanpak tot verbetering zou leiden gingen we een conversiewedstrijd aan met hun best presterende Adwords campagne. Het doel: conversieverhoging.

MBTI aanpak voor Adwords

Onze aanpak was om niet ‘one size fits all’ maar 4 verschillende campagnes te ontwikkelen die gebaseerd waren op de archetypen volgens MBTI. Het voordeel hiervan is dat mensen met verschillende aangeboren voorkeuren op hun eigen manier worden aangesproken. Daarnaast werden er 4 landingspagina’s ingesteld die ingericht waren volgens de MBTI principes. Dus mensen klikken bijvoorbeeld op een ‘groene’ advertentie en komen dan eerst op een ‘groene’ landingspagina terecht. Daarna gingen alle bezoekers dezelfde (door ons licht verbeterde) funnel in.

de resultaten

Met onze Adwords campagne gericht op 4 archetypen wisten we een gemiddelde conversieverbetering van 15% te realiseren, met een verlaging van de kosten per conversie van 27%. Daarmee werd de terugverdientijd van het project 2,1 maanden. Resultaten om trots op te zijn!

conversieverhoging

Klant: een rechtsbijstandsverzekeraar

Uitdaging: bestaande, geoptimaliseerde Adwords campagne verslaan met Adwords en landingspagina’s ingericht volgens de 4 MBTI archetypes

Resultaat: 15% conversieverhoging met een verlaging van 27% op de Cost per Acquisition. Het project kende een terugverdientijd van 2,1 maand

conversieverhoging