Nudging is hot, je komt het al eeworkshop nudgingn tijdje overal tegen. Ministeries hebben task forces, bedrijven tasten het af en universiteiten doen onderzoek. Maar op welke manier kan je nu al zelf nudging concreet toepassen voor jouw organisatie? Dat is precies waar de workshop nudging in de praktijk over gaat. Of je het nu hebt over klanten, prospects, of burgers, dat maakt in de praktijk van nudging niet veel uit. Bekijk het concept programma hieronder en laat je inspireren!

voor wie is de workshop nudging in de praktijk bedoeld?

De workshop richt zich op mensen die gedragsverandering willen realiseren. Bij klanten, burgers of eigen medewerkers. Denk hierbij aan marketeers, sales managers, communicatieprofessionals, HRM professionals en beleidsmakers.

wat behandelt de workshop nudging in de praktijk?

Het programma van de workshop is aan te passen aan jouw wensen. We vragen jou nadrukkelijk om mee te denken met dit programma. Heb je bepaalde onderwerpen die je graag langs ziet komen, of specifieke nudging uitdagingen, laat het ons weten!

Het programma zal een dagdeel in beslag nemen, en in ieder geval uit de volgende onderdelen bestaan:

  1. inleiding: achtergrond van nudging, hoe werkt nudging in het menselijke brein, voorbeelden uit de praktijk
  2. digital nudging: wat zijn de mogelijkheden, welke voorbeelden zijn er, wat zijn do’s & dont’s?
  3. aan het werk: samen ideeën ontwikkelen voor je eigen organisatie, middels de som digital nudging aanpak
    • context en doelen
    • beslissingsproces van de klant, en mogelijkheden om te beïnvloeden
    • nudge selecteren
    • nudge implementeren – wat komt er concreet bij kijken?
    • monitoren en bijsturen – hoe ga je het effect monitoren en bijsturen, ga je A/B testen?
  4. terugpresenteren eerste nudging ideeën, feedback uit de groep en van som digital
  5. laatste concretisering: uitwerken van het beste nudging idee – zodat implementatie in de week na de workshop mogelijk wordt

Echt uniek aan deze workshop is dat iedere deelnemer op individuele basis terugkoppeling ontvangt van som digital: wij nemen dus de tijd om het beste, door jou zelf uitgewerkte nudging idee te evalueren en aan te scherpen. Dit is in de prijs van de workshop inbegrepen!

wat zeggen anderen over de workshop nudging in de praktijk?

Hieronder enkele reacties van deelnemers aan de workshop

  • “ik heb het inzicht gekregen om anders te denken”
  • “heerlijk dat de content zo visueel wordt gebracht”
  • “dit was heel leerzaam”
  • “mooi om de tijd te nemen voor creativiteit”
  • “best wel moeilijk om een goede nudge te bedenken!”
  • “ik ben me meer bewust van mijn reptielenbrein geworden”
  • “erg leuk”

wat zijn de kosten van de workshop nudging in de praktijk?

workshop nudgingDeelname aan de workshop kost € 295,- ex BTW. Hierbij is een individuele assessment van de uitwerking van je beste nudging idee inbegrepen. Ook een gezamenlijke lunch is inbegrepen.

Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van deze workshop? Laat dan je gegevens achter in het formulier hieronder. Ik neem contact met je op zodra we zicht hebben op een datum. Ik inventariseer deze datum ruim vantevoren zodat iedereen daadwerkelijk kan.

Natuurlijk is het ook mogelijk om een op maat gesneden programma op te stellen. Op die manier garandeer je dat het programma optimaal aansluit bij de wensen & behoeften en uitdagingen van je organisatie.

Lees verder over nudging