Veel bedrijven en organisaties zoeken naar merkwaarden die precies de juiste gevoelens losmaken bij hun doelgroepen. Veelgemaakte fout is het laden van het merk met de waarden die u en uw medewerkers zelf belangrijk vinden. Het gaat bij het ontwikkelen van uw merk-DNA om de volgende stappen:

  1. Bepaal doelstellingen
  2. Bepaal doelgroepen
  3. Kies merkwaarden

Wij hebben een aanpak ontwikkeld voor het in kaart brengen van het merk-DNA: in drie interactieve werksessies ontwikkelen wij samen met u de basis voor al uw marketing- en communicatie activiteiten.

merk-DNA model
Klik om te vergroten

Wij maken tijdens dit soort trajecten gebruik van beproefde modellen zoals het Young & Rubicam 4C model voor segmentatie op basis van waarden en het 23+1 belangendomeinen model van De Positioneringsgroep (zie afbeelding).

Eindresultaat is altijd de voor uw bedrijf ingevulde Brand Box en de Propositie: welke klantvoordelen heeft u te bieden en welke bewijsvoering is er om deze geloofwaardig te kunnen beloven? Deze dienen als toetssteen voor alle briefings aan externe bureaus, voor interne communicatie, voor alles wat uw merk raakt.

Bekijk hier enkele voorbeelden van voor onze klanten ontwikkelde Brand Boxes:

Brand Box verzekeraarBrand Box inkooporganisatieBrand Box CanicasBrand Box schouwburg

Bekijk hier enkele cases van merk DNA projecten die wij hebben uitgevoerd of zoek in de zoekbox rechts op “dna + cases”.

Neem contact op met Hans Drenth