verbeteren abonnementen funnels NRC

NRC was het met ons eens dat de conversie op het online afsluiten van de verschillende abonnementen waarschijnlijk veel beter kon. In lijn met wat wij regelmatig aantreffen, werd er voldoende aandacht en resources beschikbaar gesteld voor het binnenhalen van traffic, maar kreeg deze, eenmaal op de NRC abonnementen pagina’s aanbeland, niet de aandacht die het verdiende. Hierdoor waren de conversiecijfers van deze traffic niet geweldig te noemen. Daarom is het project verbeteren abonnementen funnels NRC opgestart.

De rol van som

som heeft de volgende aanpak gevolgd: wij hebben eerst de proposities van de verschillende abonnementen op scherp op gesteld doormiddel van onze som aanpak model. Vervolgens hebben wij op basis van de som Persuasion Management principes alle abonnementenfunnels ontworpen en laten bouwen. Deze zijn vervolgens door NRC zelf in de hosting omgeving gezet. Het geheel is zodanig opgezet dat NRC de belangrijkste zaken in de funnels zelf eenvoudig kan aanpassen. De Landingspagina is steeds opnieuw aan te passen voor willekeurig welke actie. In alle gevallen staat er een sterk converterend formulier naast.

Het resultaat

De redesign van som pagina’s zijn geïmplementeerd.

Klant: NRC

Uitdaging: redesign abonnementen funnels  van NRC

Resultaat: de redesign van som pagina’s zijn geïmplementeerd. De conversie is met gemiddeld 9% gestegen na lancering.