conversieoptimalisatie Nationale Nederlanden

som heeft de de conversie van de landingspagina’s voor Direct Ingaande Lijfrente sterk verbeterd (2010) en Landingspagina’s voor de Arbeidsongeschiktheids-verzekeringen ontwikkeld (2011). Beiden geheel in lijn met de som Persuasion Management principes.

De rol van som

NN had het gevoel dat de conversie op verschillende landingspagina’s veel beter kon. In lijn met wat wij regelmatig aantreffen, werd er voldoende aandacht en resources beschikbaar gesteld voor het binnenhalen van traffic, maar kreeg deze, eenmaal op de NN pagina’s aanbeland, niet de aandacht die het verdiende.

som heeft de volgende constructie toegepast: vanaf de klik op de Adwords advertentie worden de prospects naar een omgeving geleid (door som gehost, buiten de infrastructuur van NN) waar we een voor conversie geoptimaliseerde landingspagina tonen. Deze landingspagina’s worden op continue basis gemonitord, en waar nodig aangepast, soms binnen het uur. Door het feit dat wij in deze constructie weinig ‘last’ hebben van de ‘huisstijlpolitie’ noch van de lage reactiesnelheid van corporate ICT kunnen wij snelheid, daadkracht en conversie-expertise inzetten. Hieronder is met kleuren aangegeven welke som Persuasion Management archetypen op de homepage waar worden aangesproken:

Het resultaat

Conversieverbetering van 113% voor de Direct Ingaande Lijfrente.
Dit bij een Cost Per Lead daling van 40%.

 

 

Klant: Nationale Nederlanden

Uitdaging: conversieoptimalisatie Nationale Nederlanden

Resultaat: conversieverbetering van 113% voor de Direct Ingaande Lijfrente.